Заводской кастом на базе круизера Honda VT1300

Фотографии и характеристики мотоциклов марки Honda
Правила форума
Оформление: аудио, видео, изображения Фотохостинги | Запрещено: ссылки, дублирование тем, флуд, флейм, офтопик, оверквотинг, * троллинг | ПредложенияБаг-репорт
Помните, поблагодарить автора за интересное сообщение вы можете нажав или или оставив комментарий.
Выкладывая фотографии, потрудитесь описать их собственными словами, иначе такой материал не имеет смысла
Аватара пользователя
Dodson
Странник
Странник
Сообщений: 80
Зарегистрирован: 24 дек 2010, 12:43
Настоящее имя: Сергей
Откуда: Минск
Байк: YAMAHA XVS1100
Благодарил (а): 2 раза
Поблагодарили: 17 раз

Сообщение Dodson » 15 сен 2014, 23:16

От себя хочу добавить что это творение называется Honda Switchblade Concept 2011.
Вот писал уже в новостной ленте минского хондаклуба:

Дебютировал 17 Декабря 2010 Long Beach, CA на International Motorcycle show
Взяв за основу Sabre 2010-го года, дизайнер Edward Birtulescu (Honda R&D Americas) разработал Switchblade. Круизер с гоночным уклоном который позаимствовал стилистику из Formula 1 и MotoGP. Одного взгляда достаточно чтобы понять что Switchblade полностью ориентирован на мощность и технологию. Полный карбоновый обвес, гоночная перестраиваемая подвеска и односторонняя задняя вилка акцентируют на что был сделан уклон при разработке — скорость. Switchblade имеет масса-централизованные пропорции чтобы усилить впечатление. — заявлено в прессрелизе

Департамент Honda’s R&D провел эксперимент и представил публике такое творение с целью посмотреть на реакцию оной. Это не первая попытка экспериментировать (надеюсь и не последняя) — все помним Honda Rune.

Из чего оно сделано:
— Стоковая рама двигатель и бак от VT1300cc
— Трехступенчатая перестраиваемая спортивная подвеска
— Карбоновый обвес и специальное сидение
— Замена кардана на цепь с 535 звеньями
— Переделка задней вилки на одностороннюю
— Рэйсинговые тормозные суппорта и диски
— Карбоновые 18” заднее колесо и 21” переднее
— GPS таймер круга и бортовой компьютер
— Увеличенные кулачки распредвалов
— Переделка всей системы фильтрации воздуха

Спецификации:
— Двигатель 1312cc, 52° V-twin, SOHC, три клапана на цилиндр, с водяным охлаждением выдающий 74.78 HP (55 kW) @ 5000 rpm, компрессия 9.2:1
— Электронное зажигание с впрыском топлива
— коробка передач механическая пятиступенчатая
— Сцепление «мокрое» многодисковое, управляется тросиком
— АБС отсутствует (естественно)

вот выдержка из инревью с презентации (извините, лень переводить - вроде и так все ясно):
Please note these bikes have not been engineered by Honda
and are design concepts intended for show only.

Background

Q.
Why were these bikes done?
A.
The VT1300 series is one of the most progressive production cruisers in the industry, with clean custom looking frames, aggressive tank designs, lots of negative space and an overall long and low proportion...they are unlike anything else in the cruiser segment, and appeal to those with more radical cruiser tastes. After Honda introduced the 2010 Fury, Sabre, Stateline, and Interstate, we wanted to showcase what a great platform they are for customization.

Design & Build

Q.
Who designed them?
A.
They were designed by 3 young Honda R&D designers from Honda's Southern California studio. They were given free reign to pick any VT1300 model and design a custom one-of-a-kind cruiser, while using the original basic architecture of the Honda VT1300 series.

The project criteria was simple:
1. Must maintain core concept of each VT1300 model
2. Must use as much of the stock engine, frame, and gas tank as possible
3. Must be done in 3-months (from sketch to finished model)
4. Must be ride-able
5. Each designer was encouraged to express his own personal style

Q.
Who built them?
A.
The bikes were designed and built at Honda's R&D facility in Southern California, and with the help of key aftermarket suppliers and local fabricators.

Q.
How much do these bikes cost?
A.
Each design was given a limited budget. Actual cost included many hours of labor and some custom fabrication, much like an enthusiast would do in his/her garage, so it's difficult to say exactly how much each bike cost. Our target was to create bikes that could be similarly (but not exactly) created within a reasonable budget.

Q.
Can I modify my Honda cruiser to look like this?
A.
It would be possible if your goal was to make a show bike. While many of the parts are off-the-shelf aftermarket some of them are custom one-off items straight from the minds of our young designers, these parts would not be easily duplicated but in many cases aftermarket parts are available.

Models

Q.
Is Honda going to build these?
A.
These bikes were just a design exercise to show the potential of the Fury, Sabre, Interstate. If the models prove popular you may see some of the design aspects showing up on future Honda cruiser models.

Q.
Are they ride-able?
A.
Yes, but they have not been tested to Honda's high global standards. For media requests ONLY please see PR contact below.

Q.
What shows will these bikes be at?
A.
The bikes can be seen nationwide at the remaining Progressive International Motorcycle Shows (Novi, MI Jan 7-9. Washington, DC Jan 14-16. New York, NY Jan 21-23. Cleveland, OH Jan 28-30. Minneapolis, MN Feb 4-6. Chicago, IL Feb 11-13. Greenville, SC Feb 25-27. Daytona, FL Mar 9-12).

And at various other motorcycle shows around the country, details TBD, please contact Honda PR for more information.
“If you've got them by the balls their hearts and minds will follow.”
John Wayne


Вернуться в «Honda»